
EBA ile Depremzede Öğrencilere Öğrenme Desteği
Deprem ve Göçten Etkilenen Öğrenciler İçin Kapsamlı Destek Projesi Milli Eğitim...
Millî Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Dönem Sonu Faaliyet Haftası'nın temasını "Aile ve Oyun" olarak belirledi. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" çerçevesinde düzenlenecek olan etkinlikler, 16-19 Haziran tarihleri arasında tüm Türkiye'de gerçekleştirilecek.
Aile Birliği ve Oyunun Önemi Vurgulanıyor
Bakanlık, 2025 yılının "Aile Yılı" olarak kabul edilmesi nedeniyle, aile birliğini güçlendiren ve çocukların yeteneklerini sergilemelerini teşvik eden etkinliklere öncelik veriyor. "Aile ve Oyun" temasıyla öğrencilerin aileleriyle birlikte katılabilecekleri, eğlenceli ve öğretici faaliyetler planlanıyor. Bu etkinlikler, öğrencilerin sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel yeteneklerini geliştirmelerine katkıda bulunmayı hedefliyor. Okulların imkanları doğrultusunda düzenlenecek olan bu hafta, öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini ve aile bağlarını güçlendirmelerini amaçlıyor.
Etkinlikler Nasıl Planlanacak?
Okul müdürü başkanlığında, bir müdür yardımcısı, ilgili öğretmenler ve öğrenci kulübü temsilcilerinden oluşan bir heyet, okulun imkanları çerçevesinde etkinlikleri planlayacak. Etkinlikler, "Dilimizin Zenginlikleri", "Okulun Kalbi Kütüphaneler", "Oku-Yorum, Yazı-Yorum" ve "Harezmi Eğitim Modeli" gibi Bakanlığın yürütülen ulusal ve uluslararası projelerle de desteklenecek. Bu sayede, etkinlik çeşitliliği artırılarak öğrencilerin daha fazla faydalanması sağlanacak.
Hedefler Belirlendi:
Yeni müfredatta yer alan beceri temelli uygulamalar da eğlenceli bir şekilde deneyimlenerek, öğrenci, öğretmen ve aileler arasında paylaşımı artırmayı amaçlıyor. Öğrenciler bu hafta boyunca, hem eğlenerek hem de öğrenerek keyifli bir dönem sonu geçirme fırsatı bulacaklar.
Okullara Uygulama Kılavuzu Gönderildi
Millî Eğitim Bakanlığı, okullara gönderdiği uygulama kılavuzunda, kurumların daha önce planladıkları etkinlikleri sürdürmeleri ve kılavuzda önerilen faaliyetleri okul imkanları ve çevre koşullarına uygun olarak, velilere maddi yük getirmeyecek şekilde planlamaları gerektiğini belirtti. Kılavuzda ayrıca, özel eğitim okullarında ve diğer okul türlerinde özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik gerekli uyarlamaların yapılarak öğrencilerin etkinliklere aktif katılımının sağlanmasına dikkat çekildi. Gerçekleştirilen tüm etkinliklerin e-Okul Sosyal Etkinlik Modülüne zamanında kaydedilmesi istendi. Kılavuzda, okullara örnek etkinlik planlamaları da sunuldu. Okullar, bu planlardaki etkinlikleri öğrenci, öğretmen ve velilerle iş birliği içinde gün ve saati katılım uygunluğuna göre organize edebilecekler.