
Kocaeli'de Çocuklara Deprem Eğitimi
Kocaeli'de Deprem Farkındalığı: Anneler ve Çocuklar Tatbikatlarla Eğitiliyor Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel eğitimdeki hedeflerini gerçekleştirmek adına Bursa'da hayata geçirilen önemli bir adım, çocuk edebiyatının eğitim sürecindeki yerini güçlendirmeyi amaçlayan kapsamlı bir çalıştay oldu. Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ev sahipliğinde gerçekleşen çalıştay, farklı kesimlerden geniş bir katılımla dikkat çekti. Akademisyenler, öğretmenler, veliler ve öğrenciler, ortak bir paydada buluşarak temel eğitimde çocuk edebiyatının etkinliğinin artırılması için beyin fırtınası gerçekleştirdi.
BURSA (İGFA) - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden 6 akademisyenin de aralarında bulunduğu 90 öğretmen, 8 veli ve 8 öğrenci, çalıştayda yoğun bir şekilde yer aldı. Katılımcılar, önceden belirlenmiş temalar çerçevesinde 10 ayrı masada toplanarak grup çalışmaları yürüttüler. Bu çalışmalarda, temel eğitimde çocuk edebiyatının daha etkili bir şekilde nasıl kullanılabileceğine dair çeşitli çözüm önerileri geliştirildi. Her masanın odaklandığı farklı yönler, zengin ve çok yönlü bir tartışma ortamı yarattı. Örneğin, bazı masalar çocukların okuma alışkanlıklarının nasıl geliştirilebileceğine, bazıları ise çocuk edebiyatının müfredata nasıl entegre edilebileceğine odaklandı. Diğerleri ise velilerin ve öğretmenlerin bu süreçteki rollerinin önemini ele aldı.
Çalıştay boyunca yürütülen tüm masa çalışmaları, hem yazılı notlar hem de dijital kayıtlar aracılığıyla belgelendirildi. Elde edilen değerli veriler, ilerleyen süreçte Temel Eğitim alanında yeni bir dönem için Bursa İl Eylem Planı'nın oluşturulmasında temel kaynak olarak kullanılacak. Bu plan, Bursa'daki okullarda çocuk edebiyatının kullanımını iyileştirmeye yönelik somut adımlar içerecek.
Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, çalıştayın açılış konuşmasında çocukların kitaplarla kurdukları ilişkinin önemine vurgu yaptı. Yeni Maarif Modeli'nin çocukların eğitim sürecinde aktif rol almalarını hedeflediğinin altını çizen Alireisoğlu, "Çocukların kitap okuması, okuduğu kitabı sevmesi çok önemli. Ancak bu süreci artık yalnızca bireysel çabalarla değil, sistematik ve disiplinli bir şekilde yönetmek zorundayız. Bu nedenle öğretmenlerin profesyonel bakış açısıyla çocuk edebiyatına yön vermesi büyük önem taşıyor." şeklinde konuştu.
Alireisoğlu ayrıca, akademisyenler ve öğretmenlerin aynı platformda bir araya gelmesinin değerini dile getirerek, bu iş birliğinin alana önemli katkılar sağlayacağına inancını ifade etti. Çalıştayın, sadece öneriler üretmekle kalmayıp, somut bir eylem planına dönüşerek Bursa'daki eğitim sistemine olumlu yansımalarının olacağı beklentisiyle sona erdi.