
EBA ile Depremzede Öğrencilere Öğrenme Desteği
Deprem ve Göçten Etkilenen Öğrenciler İçin Kapsamlı Destek Projesi Milli Eğitim...
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ev sahipliğinde, Merinos AKKM Yıldırım Beyazıt Salonu'nda gerçekleştirilen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Çalıştayı", eğitim camiasının önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve anasınıfı, 1, 5 ve 9. sınıfları kapsayan yeni öğretim programının uygulanabilirliği, çalıştayın temel gündem maddesini oluşturdu. Çalıştay, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin yerel düzeydeki etkinliğini artırmayı, uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları tespit etmeyi ve eğitim kalitesini yükseltecek çözüm önerileri geliştirmeyi amaçladı.
Türkiye'nin dört bir yanından, prestijli üniversitelerden katılım sağlayan akademisyenler, çalıştaya yoğun ilgi gösterdiler. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi ve Bayburt Üniversitesi gibi farklı şehirlerden gelen akademisyenler, zengin bir bakış açısı sundular. Toplamda 17 farklı dersi temsil eden 30'dan fazla akademisyen, program yazarları, ders kitabı yazarları, öğretmenler, idareciler, formatörler, veliler ve öğrenciler, ortak bir platformda buluşarak modelin sahadaki yansımalarını ele aldılar.
Çalıştay, sabah saatlerinde yapılan açılış konuşmaları ve akademik sunumlarla başladı. Ardından, üç oturum halinde düzenlenen masa çalışmalarıyla katılımcılar, kendi deneyimlerini paylaşırken, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin geliştirilmesine yönelik yapıcı önerilerde bulundular. Yoğun tartışmaların ve fikir alışverişinin yaşandığı bu oturumlar, farklı bakış açılarının bir araya gelmesiyle modelin daha da güçlendirilmesine katkıda bulundu. Her masa, çalışmaları sonucunda hazırladığı raporları sunarak, çalıştayın somut çıktılarını tüm katılımcılarla paylaştı.
Ortak Akıl ve Yapıcı Öneriler: Çalıştay boyunca, katılımcılar sadece sorunları dile getirmekle kalmayıp, somut ve uygulanabilir çözüm önerileri geliştirmeye odaklandılar. Bu öneriler, öğretmen eğitimi, ders materyallerinin iyileştirilmesi, teknolojinin eğitimde etkin kullanımı ve veli-öğretmen iş birliğinin güçlendirilmesi gibi konuları kapsadı. Ortak akıl ve yapıcı eleştiri anlayışı, çalıştayın en önemli özelliklerindendi. Çalıştayın son bölümünde ise, katılımcılara teşekkür belgeleri takdim edildi ve kapanış konuşmalarıyla program sona erdi. Elde edilen veriler ve öneriler, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından değerlendirilerek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin daha da iyileştirilmesi için kullanılacak.
Çalıştayın, Türkiye'nin eğitim sisteminin geleceği için önemli bir adım olduğu ve eğitimde niteliğin artırılmasına katkı sağlayacağı düşünülüyor. Yerel düzeydeki uygulama deneyimlerinin paylaşılması ve ortak akıl yoluyla çözüm önerilerinin geliştirilmesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin daha etkili bir şekilde uygulanmasına yardımcı olacak.