EBA ile Depremzede Öğrencilere Öğrenme Desteği

Deprem ve Göçten Etkilenen Öğrenciler İçin Kapsamlı Destek Projesi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), deprem felaketi ve göç hareketlerinin eğitim hayatına olumsuz etkilerini en aza indirgemek amacıyla kapsamlı bir proje başlattı. "Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarını Giderme ve Öğretimi Güçlendirme" projesi, deprem bölgesi ve yoğun göç alan illerdeki öğrencilerin eğitimdeki eksikliklerini gidermeyi hedefliyor. Proje, sadece akademik başarıyı değil, öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimini de desteklemeyi amaçlayan çok yönlü bir yaklaşım sergiliyor.

Projenin temelini, Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi derslerindeki öğrenme kayıplarının tespiti ve giderilmesi oluşturuyor. Bu amaçla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun olarak geliştirilen farklılaştırılmış öğretim teknikleri ve materyaller kullanılıyor. MEB, 59 farklı değerlendirme bataryası ve etkinlik içeren kitapları dijital ortama taşıyarak EBA (Eğitim Bilişim Ağı) platformunda öğrencilerin ve öğretmenlerin kullanımına sundu. Bu kitaplar, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim imkanı sağlıyor.

Öğretmenlerin projeyi etkili bir şekilde uygulayabilmeleri için MEB stüdyolarında 59 ders videosu, tanıtım ve strateji videoları hazırlandı ve yine EBA platformuna yüklendi. Ayrıca, müdahale planlarındaki 240 etkinlik, etkileşimli tahta ve tabletlerde kullanılmak üzere dijital içeriklere dönüştürülerek EBA'da yayınlanacak. Bu sayede, öğretmenler modern teknolojileri kullanarak öğrencilere daha etkileşimli ve çekici bir öğrenme deneyimi sunabilecekler.

Projenin başarısı için öğretmen eğitimi de büyük önem taşıyor. UNICEF iş birliğiyle yürütülen proje kapsamında, 500 öğretmen ve idareciye yüz yüze eğitim verilirken, 1200 öğretmene mahalli eğitim sağlandı. Toplamda ise 35 bin öğretmene proje hakkında detaylı bilgi verilerek, uygulamanın etkinliği sağlanmaya çalışıldı. Bu kapsamlı eğitim programı, öğretmenlerin yeni yöntemleri öğrenmelerini ve öğrencilere en uygun desteği vermelerini hedefliyor.

Projenin ilerleyen aşamalarında ise, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda "Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri" modülü programa eklenecek. Bu modül, öğrencilerin duygusal zekalarını geliştirmelerine, stresle başa çıkma becerilerini artırmalarına ve sosyal ilişkilerini güçlendirmelerine yardımcı olacak etkinlikleri içeriyor. Bu da, öğrencilerin sadece akademik değil, aynı zamanda kişisel ve sosyal gelişimlerini de desteklemeyi amaçlıyor.

MEB'in bu kapsamlı projesi, deprem ve göçün yarattığı olumsuzlukların eğitim üzerindeki etkilerini en aza indirgemeyi ve öğrencilerin geleceklerine güvenle bakmalarını sağlamayı hedefliyor. Projenin sürekli geliştirilmesi ve güncellenmesi, Türkiye'nin eğitim sisteminin direncini ve esnekliğini gösteriyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us