İzmir'de Erasmus+: Başarılı Bir Eğitim Yılı

İzmir, Erasmus ile Eğitimde Dönüşümün Adresi Oldu

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Erasmus Okul Eğitimi Akreditasyonu kapsamında gerçekleştirdiği kapsamlı çalışmalar ile hem ulusal hem de uluslararası alanda büyük bir başarıya imza attı. Avrupa Birliği kalite standartlarına uygun yürütülen bu çalışmalar, öğretmen ve öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişimlerine önemli katkılar sağlayarak İzmir'in Avrupa eğitim sahnesinde güçlü bir konum kazanmasını sağladı.

Uluslararası İş Birliğinin Güçlendiği Bir Yıl

Yıl boyunca, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda yaklaşık 400 öğrenci ve 470 öğretmen yurt dışı hareketlilik programlarına katıldı. Katılımcılar, edindikleri deneyimleri ve kazanımları Europass Belgeleri ile uluslararası alanda belgelendirme fırsatı buldu. Bu durum, bireysel gelişimin yanı sıra İzmir'in eğitim kurumlarının Avrupa ile olan iş birliğini de önemli ölçüde güçlendirdi. Sadece sayısal veriler değil, katılımcıların geri dönüşleri de bu başarının altını çiziyor; öğretmenler yeni pedagojik yaklaşımlar öğrenirken, öğrenciler ise farklı kültürleri tanıma ve uluslararası perspektif geliştirme fırsatı buldu.

Akreditasyon Şenliği ve Erasmus Günleri: Coşku ve Yenilikçilik Dolu Bir Etkinlik

Yılın en dikkat çekici etkinliği şüphesiz ki “Akreditasyon Şenliği ve Erasmus Günleri” oldu. İzmir'de büyük bir katılımla gerçekleşen şenlikte, konsorsiyum ortağı okullar aktif rol aldı. Öğrenciler, robotik, STEAM, yapay zekâ, kodlama, yeşil girişimcilik ve yenilikçi eğitim yöntemleri gibi alanlarda düzenlenen atölyelerde uygulamalı deneyimler yaşadılar. Heyecan verici yarışmalar düzenlenirken, proje ortağı okulların sahnelediği konserler de festivale renk kattı. Etkinlik, sadece öğrencilere değil, öğretmenlere ve veliler için de unutulmaz bir deneyim oldu.

Geleceğin Sınıfları İzmir'de Açıldı

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Erasmus projeleri kapsamında sadece hareketlilik faaliyetlerine değil, aynı zamanda çağdaş ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarının kurulmasına da öncülük etti. Türkiye Ulusal Ajansı temsilcilerinin de katıldığı bir eğitim programı kapsamında, uluslararası eğitim uzmanı Emma Abbate tarafından esnek öğrenme ortamları ve ‘Geleceğin Sınıfları Laboratuvarları’ temalı üç günlük bir eğitim verildi. Ayrıca, FCL Eğitim Elçisi tarafından yürütülen hizmet içi eğitimlerle yenilikçi ders senaryolarının geliştirilmesi, esnek sınıf tasarımları ve teknoloji entegrasyonu gibi konular ele alındı. Bu eğitimler sonucunda İzmir'in ilk akredite Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı Torbalı Bilim ve Sanat Merkezi'nde faaliyete geçti. Aliağa, Bayraklı ve Tire'deki okullarda da "Geleceğin Sınıfları Laboratuvarları" açılarak yeni eğitim öğretim yılına hazır hale getirildi.

Sürdürülebilir Başarı İçin Bilgi Paylaşımı ve Eğitim

Erasmus sürecinin okullar tarafından daha iyi anlaşılması ve etkili şekilde yürütülmesi amacıyla yıl boyunca konsorsiyum ortaklarına yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlendi. Bu toplantılarda öğretmenler uygulama deneyimlerini paylaşarak iyi örneklerin yaygınlaştırılmasına katkıda bulundular. Ayrıca, proje üretme kapasitesini artırmak amacıyla yeni proje fikirleri geliştirme, mantıksal çerçeve oluşturma ve başvuru süreçlerine ilişkin eğitimler de verildi. Bu sayede, Erasmus projelerinin uzun vadeli sürdürülebilirliği sağlanmış oldu.

İzmir'in Eğitim Vizyonu Uluslararası Arenada

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Erasmus Okul Eğitimi Akreditasyonu çerçevesinde yürüttüğü bu çok yönlü ve etkili çalışmalar, şehrin eğitim vizyonunu uluslararası alana taşıdı ve İzmir'i eğitimde dönüşümün öncü şehirlerinden biri haline getirdi.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us