
Tekin'den Öğrencilere Sürpriz Dönemsonu Ziyareti
Milli Eğitim Bakanı Tekin, Öğrencilerle Dolu Dolu Bir Gün Geçirdi Milli...
İzmir Büyükşehir Belediyesi, geleceğin aydınlık bireylerini yetiştirme yolunda önemli bir adım daha atarak, okuma-yazma güçlüğü çeken çocuklara umut ışığı olacak "Renkli Harfler" projesini hayata geçirdi. Proje, sadece çocukların eğitim hayatına destek olmakla kalmıyor; geleceğin öğretmen adaylarına da eşsiz bir deneyim sunuyor ve aileleri de bu sürecin içine dahil ederek kapsamlı bir destek ağı oluşturmayı hedefliyor.
İzmir'in geleceğine yatırım: Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Kütüphaneler Şube Müdürlüğü öncülüğünde başlatılan Renkli Harfler projesi, İzmir'deki okuma-yazma güçlüğü yaşayan çocukların eğitim hayatına ışık tutmayı amaçlıyor. Proje, çocukların bu konudaki becerilerini geliştirmeyi, ailelerin ve çocuklarla çalışanların bu alanda desteklenmesini sağlamayı hedefliyor. Bu kapsamda, üniversitelerin Sınıf Öğretmenliği bölümü öğrencileri, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılarak kapsamlı bir eğitim programı oluşturuldu.
Projenin ilk aşaması, Aliağa Afacan Gençlik Evi'nde Kütüroğlu işbirliğiyle düzenlenen yenilikçi okuma-yazma çalıştayı ve eğitimlerle başladı. Tarihi Havagazı Fabrikası'nda bulunan Araştırma Kütüphanesi'nde ise Kütüroğlu gönüllülerinin desteğiyle "Öğretmenin Bağ Kurma Senaryoları", "Çocuk Hakları Bağlamında Kapsayıcılık", "Eğitimde Yaratıcı Drama", "Sorgulamaya Dayalı Okuma-Yazma Teknikleri" ve "Eğitmen-Veli İletişim Yöntemleri" başlıklı eğitimler verildi. Bu eğitimler, öğretmen adaylarının çocuklarla daha etkili iletişim kurmalarını, farklı eğitim yöntemlerini uygulamalarını ve velilerle iş birliği yapmalarını sağlamayı amaçlıyor.
Mayıs ayında düzenlenen çalıştayda, üniversitelerin sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören gönüllü öğrenciler, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşları bir araya gelerek projenin gelecekteki aşamalarını planladı. Gönüllü öğrencilere çocuk hakları, akran zorbalığı ve kapsayıcılık gibi konularda çeşitli eğitimler verildi. Bu eğitimler, geleceğin öğretmenlerinin sadece akademik bilgiyle değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal zekâlarıyla da donanmış olmalarını hedefliyor.
Projenin ikinci bölümü ise Eylül ayında Buca Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi'nde başlayacak. Eğitimlerini tamamlayan öğretmen adayları, okuma-yazma güçlüğü çeken öğrencilerle birebir etkinlikler yaparak hem öğrencilerin eğitim hayatına katkıda bulunacak, hem de kendi mesleki deneyimlerini geliştirecekler. Bu süreçte, çocukların bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim programları uygulanacak.
Projeye katılmak isteyen gönüllü gençler ve aileler, Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi ve Kent Kütüphanesi'ne başvurabilirler. "Renkli Harfler" projesi, sadece okuma-yazma güçlüğü çeken çocukların hayatına dokunmakla kalmıyor, aynı zamanda geleceğin öğretmenlerini yetiştirerek İzmir'in eğitim sistemine kalıcı bir katkı sağlıyor.
"Bizim İçin de Harika Bir Tecrübe Oldu"
Dokuz Eylül Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıf öğrencisi Semih Baz, projedeki deneyimini şöyle aktarıyor: “Öğrencilere nasıl yaklaşmamız gerektiğini, öğrencilerin neye ihtiyacı olduğunu öğrendik. Bu proje bizim için de harika bir tecrübe oldu. Öğretmenliği nasıl yapmamız gerektiğini, ileride uygulayacağımız konuları deneyimledik.” Bu sözler, projenin sadece çocuklara değil, geleceğin öğretmenlerine de kattığı değeri gözler önüne seriyor.
Kütüphaneleri merkez alarak yürütülen projede çocuklara eğitim desteği, öğretmen adaylarına akademik bilgi ve ailelere teknik destek sunulmasının yanı sıra, projenin her bir katılımcısı kültürel farkındalık, sosyal kapsayıcılık, yenilikçi ve katılımcı eğitim yöntemleriyle donanacak. "Renkli Harfler" projesi, İzmir'in eğitim alanında gösterdiği sosyal sorumluluk bilinciyle geleceğe umutla bakmayı sağlıyor.