G&öynük Çevre Yolu: Trafik Akışı Hızlandı

Bolu Göynük Çevre Yolu Trafik Akışını Hızlandırdı, 13 Milyon TL Tasarruf Sağladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Göynük Çevre Yolu'nun açılış töreninde yaptığı konuşmada, 6,7 kilometrelik yolun ilçe merkezindeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azalttığını ve yıllık 13,2 milyon TL tasarruf sağladığını açıkladı. Tarihi ve turistik Göynük'ün, gelişen kümes hayvancılığı ve artan günübirlik ziyaretler nedeniyle yoğun trafik sorunuyla karşı karşıya kaldığını belirten Bakan Uraloğlu, yeni çevre yolunun bu soruna kalıcı bir çözüm getirdiğini vurguladı.

"Yol Medeniyettir" vizyonuyla hareket ettiklerini söyleyen Bakan UraloÄŸlu, Türkiye'nin karayolu altyapısındaki geliÅŸmelere dair çarpıcı rakamlar paylaÅŸtı. 2002 yılında 6.101 kilometre olan bölünmüş yol ağının 29.742 kilometreye, otoyol ağının ise 1.714 kilometreden 3.796 kilometreye çıkarıldığını belirtti. Bu geliÅŸmelerin, 77 ili güvenli ve konforlu yollarla birbirine baÄŸladığını ve toplam yol ağının C'ünü oluÅŸturan bu yolların trafiÄŸin ƒ'üne hizmet verdiÄŸini ifade etti. Ayrıca, araç sayısının 8,5 milyondan 32 milyona yükselmesine raÄŸmen, ortalama seyahat hızının saatte 40 kilometreden 90 kilometreye çıktığını ve karayolu kazalarındaki can kayıplarının w azaldığını dile getirdi.

Bakan Uraloğlu, Göynük Çevre Yolu projesinin detaylarına da değinerek, bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında inşa edilen yolun, 2 adet hemzemin kavşak ve 38 metrelik bir köprülü kavşak içerdiğini söyledi. Projenin, özellikle kümes hayvancılığı nedeniyle yoğun tır ve kamyon trafiğinin şehir merkezine girmeden transit geçişini sağlayarak trafik akışını düzenlediğini vurguladı. Şehir merkezi üzerinden 15 dakikada katedilen güzergahın, çevre yoluyla 4 dakikaya indiğini belirten Bakan, bu sayede yıllık 11 milyon TL zaman tasarrufu, 2,2 milyon TL akaryakıt tasarrufu ve 131 ton karbon emisyon azalımı sağlandığını açıkladı.

Göynük'ün tarihi dokusunun korunmasına özen gösterildiğini belirten Bakan Uraloğlu, çevre yolunun ilçe ekonomisine de olumlu katkılar sağlayacağını, turizm ve ticaret faaliyetlerini canlandıracağını ve sosyo-ekonomik gelişimi destekleyeceğini söyledi. Konuşmasında, Ankara-İstanbul arasındaki yoğunluğu azaltmak amacıyla 276 kilometre uzunluğunda olacak Orta Anadolu Otoyolu projesi hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, bu projenin Ankara ve Karadeniz'den gelen trafiğin yoğunlaştığı İstanbul-Gerede kesimindeki trafik yükünü hafifleteceğini belirtti.

Sonuç olarak, Göynük Çevre Yolu projesi, trafik akışını hızlandırarak hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlarken, çevreye de duyarlı bir yaklaşım sergilemiştir. Proje, tarihi ve turistik bir ilçe olan Göynük'ün gelecekteki gelişimi için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us